Resultater og cases

  • Nederst finder du en liste med links til nogle af de historier, jeg har fået bragt i medierne fra 2011-2015. Du kan også få inspiration fra konkrete cases, som viser, hvordan mine kunder har fået gavn af PR.

Case # 1

Spirende blyant i TV-Avisen, CNN og Huffington Post

I 2013 lancerede danske Sprout en bæredygtig blyant, der kan plantes og spire til blomster eller krydderurter, når den er slidt ned. Dengang fik blyanten massiv omtale i danske medier, da nyhedsværdien var stor. Siden da havde man forsøgt med opfølgende pressemeddelelser uden de store resultater. Så da Sprout kontakter mig, ved jeg, at vi skal finde en vinkel, som stadig er interessant, selvom blyanten for længst er lanceret. Jeg vælger derfor at fortælle historien om, hvordan salget er eksploderet i udlandet bl.a. takket være de mange udenlandske bloggere, der er vilde med den spirende blyant. Det lille danske firma sælger i dag over 450.000 blyanter om måneden, og efterspørgslen stiger måned for måned. Pressemeddelelsen bliver bl.a. taget op af Tv2.dk, MetroXpress, Politiken og senere TV-Avisen og Tv2 Øst og senere CNN Money, Huffington Post, Washington Post og det amerikanske talkshow The Today Show.

Case # 2

Tech startup på amerikanske TechCrunch, i TV2, og andre store danske medier

Det danske tech start up, addwish.dk fik massiv medieomtale, da de annoncerede, at de havde modtaget en seed investering på 10 millioner kr. Teamet bag addwish har udviklet en avanceret online ønskeliste, som forbinder retail shops med brugere fra hele verden. Brugerne opretter sig fordi det er nemt for dem at dele deres ønsker med venner og familie, og fordi de er interesserede i at få inspiration til gaveideer. Ved at lave forskellige vinkler på deres historie, lykkedes det at få addwish omtalt i de en lang række store medier. Bl.a. Tech Crunch, Venture Beat, TV2, Børsen, Berlingske, Jyllands Posten, MetroXpress, Alt om DATA, Alt for damerne.dk, Mere Mobil og Udeoghjemme.dk

Case # 3

Vigtige links til skiferieportal

Skiferieportalen www.skiferietips.dk har fået bred omtale og en række vigtige links, da vi lavede en pressemeddelelse, der handlede om, hvilke destinationer danskerne var mest interesserede i at besøge på skiferien. Troels Kjems, skientusiast og indehaver af sitet, gav i artiklen sine vurderinger af, hvordan de nye trends skulle fortolkes. Teksten linkede til portalen, hvor man kunne se den fulde liste over danskernes søgeord på Google. Historien kom bl.a. på eb.dk, B.dk og tv2.dk. Skiferietips.dk har oplevet en stor fremgang af besøgende på sitet både i dagene omkring publiceringen, men også lang tid efter. Og sitets Google ranking er gået mærkbart op.

Case # 4

Launchkampagne af velgørenhedsprojekt med Daniel Agger

Mynster PR var ansvarlig for lanceringen af velgørenhedsprojektet “Charity Antivirus”, der kombinerer antivirus med støtte til nødlidende børn. Daniel Agger var ambassadør for projektet, og medvirkede bl.a. i en præsentationsvideo, som Mads Langer lagde musik til. Projektet blev omtalt på DR Sporten, DR2 Morgen, Aftenshowet, TV3 Onside, i Børsen, Jyllands Posten, Berlingske, MetroXpress, Ekstra Bladet, Ude og Hjemme m.fl.

Case # 5

Bestormet af nye kunder efter artikel i Computerworld

De to stiftere af online backup virksomheden Dansave fik travlt ved telefonerne da nyheden om deres nye fildelingstjeneste Anchor blev omtalt i en artikel i Computerworld og senere på Alt om DATA. Kun et kvarter efter, at historien var gået live, ringede den første kunde. Siden da har Dansave fået omkring 10 nye store kunder i porteføljen.

Case # 6

Nye positive historier skabte flere kunder og partnere

Antivirusfirmaet www.mysecuritycenter.com og dets ejer Janus Rægaard Nielsen blev for et par år tilbage ramt af en dårlig sag, hvilket betød, at negative artikler kom op som de første, når man søgte på firmaet eller indehaveren. Dette kostede i en periode både samarbejdspartnere og kunder, for internettet er et meget stærkt medie og firmaet sandede, at en form for “reputation management” var nødvendig. Gennem en vedvarende og målrettet PR-indsats, fik vi ændret MYSecurityCenters image, så det nu står mere mål med de værdier, firmaet selv ønsker at stå for. Deres produkter har været positivt anmeldt i medierne, og grundlæggeren Janus Rægaard Nielsen er i sin rolle som sikkerhedsekspert de sidste år blevet flittigt citeret i ind-og udland vedr. sager om pc, internet og mobilsikkerhed – udover trykte og online medier, har han også været i Go´morgen Danmark. Se evt. et uddrag med eksempler her på Janus R. Nielsens blog. På relativ kort tid opnåede vi at erstatte den dårlige presse på Google med informative, troværdige og positive artikler. Det har betydet henvendelser fra nye partnere, øget traffik til sitet, forespørgsler fra pressen og flere salg.

Case # 7

Tøj-webshop på Femina.dk og Woman.dk

Webshoppen www.dressme.dk er en ud af mange, der sælger kvindetøj på nettet. For at lave en historie, som var interessant for damebladene, lod jeg indehaver og stylist Nanna Petersson fra shoppen give tips til, hvordan man som kvinde øger chancerne for, at det tøj man køber på nettet nu også passer. Femina valgte at bringe historien på forsiden af deres site og inkludere den i deres nyhedsbrev, som blev sendt ud til tusindvis af læsere. Dele af historien blev også bragt på www.woman.dk.

Efterfølgende blev Nanna Petersson kontaktet af en radiostation, som ønskede at lave et interview med hende omkring webshopping. Dressme.dk fik stor stigning til deres site og flere salg, også i lang tid efter artiklerne var blevet bragt. Deres Google placering gik også markant op.

 

Eksempler på historier, Mynster PR har fået bragt:

Amerikanske medier:

CNN Money:

Huffington Post:

Washington Post:

TechCrunch

VentureBeat

Danske medier:

Tv:

DR1

DR2

TV2

TV3

Print og onlinemedier:

ALTFORDAMERNE.DK

ALT OM DATA.DK/ DATATID.DK

ANISTON.DK

BERLINGSKE/BUSINESS

BT

BØRSEN

CSR.DK

COMPUTERWORLD.DK

DR.DK

EKSTRABLADET

EUROMAN.DK

FEMINA

JYSKE VESTKYSTEN

JYLLANDSPOSTEN/ EPN.DK/ FINANS LIVE

MAGASINET M! (MMM.DK)

MARKEDSFORING.DK

METROXPRESS

MERE MOBIL.DK

MOBIL.NU

NEWZ.DK

NORDJYSKE.DK

POLITIKEN

MAGASINET Q.dk

SJÆLLANDS NYHEDER (SN.DK)

STIFTEN.DK

SØNDAGSAVISEN.DK

TRENDSONLINE.DK

TV2.DK

TÆNK.DK

UDEOGHJEMME.DK

VERSION2.DK

 WOMAN.DK

Britiske medier:

ANDROID MAGAZINE.CO.UK

COMPUTER ACTIVE.CO.UK

PC ADVISOR.UK

PROFESSIONAL SECURITY

Svenske medier:

COMPUTERSWEDEN

EN SUECO.COM

IT 24

SYDSVENSKAN

Tyske medier:

PC WELT.DE

Spanske medier:

Tv

SPANSK CANAL SUR

Radio

COPE.ES

Trykte og online medier

ABC.ES

DIARIO DE SEVILLA

DIARIO SUR

ITESPRESSO.ES

IYMAGAZINE.ES

LA RAZÓN

MOVILFONIA.ES

MUNDO PC

Hollandske medier:

COMPUTERTOTAAL.NL

COMPUTERWOLRD.NL

ENSPANJE.NL