Derfor gider journalisten ikke din gode historie

Synes du også det er svært at komme igennem journalisternes nåleøje med din historie? Don´t panic. Det betyder ikke nødvendigvis, at du er for kedelig. Du ved, at din historie er god. Alligevel bliver det et ”nej tak” eller ”vi laver måske noget om et par uger ”.  Eller endnu værre; du hører aldrig noget […]

Undgå tidsspilde: Sådan tester du din historie INDEN du sender den til medierne!

Rigtig mange selvstændige er frustrerede over, hvor svært det er, at få deres historier eller pressemeddelelser i medierne. Og indrømmet; medieomtale ER en vanskelig disciplin, der kan føre til utallige nederlag, hvis du ikke kender reglerne. For i modsætning til betalt reklame, hvor du kan skrive præcis, hvad du har lyst til, er der langt […]

Pas på med at give andre dårlig omtale

  Selvom du har ret i forhold til konkurrenten, er det ikke nødvendigvis en god ide at gøre opmærksom på det overfor dine kunder. Det kan nemlig have den modsatte effekt, så den dårlige omtale du giver konkurrenten ender med at skaffe dem flere kunder, end de selv turde drømme om. Den ulovlige… Et eksempel […]

Kender du forskellen på PR og reklame?

Hvis ikke, så læs med her, hvor jeg giver to tænkte eksempler. Den bedste babyalarm i verden ”Vi ved at kun det bedste er godt nok, så derfor har vi lanceret en ny babyalarm BABI, som kan det hele og mere til. Jens Jensen, adm. direktør for firmaet BabyTek udtaler: – Vi er verdensførende inden […]

PR – hvad for noget?

Hvad er det egentlig, du laver? Det spørgsmål har jeg fået mange gange, både af familie og venner, men også af folk, jeg tilfældigt kommer i snak med. Hvis jeg tager den korte version, siger jeg, at jeg arbejder med journalistik, for det er noget, de fleste kender til. Og det er heller ikke forkert. […]